هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

3 ایده معماری و طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ و 13 نکته چیدمان

وقتی صحبت از طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ میشود بهتر است که کمی در رنج سنی مورد افرادی که قرار است به آنها سرویس دهی کنید فکر کنید. در نظر گرفتن رنج سنی مشتریان شما بر اساس منو غذایی که قرار است گردآوری کنید بسیار حائز اهمیت بوده و باید ایده معماری داخلی رستوران و یا کافی شاپ شما بر همین اساس باشد.

همه بخوبی میدانیم که لذت خوردن خوراکی یا نوشیدنی در فضایی که لوکس و مدرن باشد بسیار حائز اهمیت بوده و سبب ایجاد یک خاطره خوش برای مشتریان میگردد. البته باید دستپخت سر آشپز کافی شاپ یا رستوران شما هم خوب باشد.

استفاده از تم رنگ تیره برای طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ ایتالیای

اکثر کافی شاپ ها و یا رستوران هایی که به دنبال جذب مشتریان با سبک غذایی فست فود و غذاهای ایتالیای هستند بایستی از تم رنگ های مثل طوسی، مشکی در طراحی داخلی خود استفاده کنند. این تم رنگی با نور پردازی کم و بصورت موردی یک فضای هارمونیک را برای کافی شاپ یا رستوران برای شما به ارمغان می آورد.

در این سبک طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ حتما باید یک المان متضاد مثل آجرنما، فلاور وال یا دیوار گیاهی استفاده شود چرا که از یک دست بودن المان های معماری داخلی سبب خستگی چشم ها و ایجاد یک نواختی در ذهن مشتریان شما میشود.

برای درک بهتر این موضوع بهتر از چند عکس از معماری داخلی کافی شاپ و رستوران را با این سبک ببینید.

1- معماری داخلی کافی شاپ ایتالیایی مدرن با تم رنگ طوسی

نمونه عکس طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ با تم رنگی طوسی

برای چنین سبک طراحی ما چند گزینه بعنوان کف پوش برای شما داریم. توجه داشته باشید که کف پوش سرامیک حتما

باید دارای لعاب مات باشد.

معماری داخلی رستوران ایتالیایی به سبک نئو مدرن

بهترین انتخاب برای چنین سبک معماری استفاده از سرامیک هایی با طرح پتینه یا آهن زنگ زده است که میتواند با المان های آجر هم خوانی شدیدی ایجاد کند. همچنین استفاده از این سرامیک کف بعنوان سرامیک قالب پیشنهاد میشود.

در این سبک طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ عمده مشتریان شما از قشر روشن فکران و هنرمندان خواهند بود و همین امر سبب درگیر شدن این افراد با فضای شما خواهد شد که منجر به اشتراک گزاری فضای شما در رسانه های مجازی میشود و به نحوی کافی شاپ و یا رستوران شما ترند خواهد شد.

معماری و طراحی داخلی رستوران به سبک مدیترانه ایی

معماری طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ به سبک مدیترانه ایی استعاره ایی از دریا و شن های ساحلی و چوب است. عمده رنگ هایی که در این سبک معماری داخلی استفاده میشود عبارتند از : سفید، قهوه ایی روشن، طوسی روشن، آبی روشن و سبز. در معماری داخلی کافی شاپ و رستوران به سبک مدیترانه ایی فضای شما الهام بخش و نمادی از آرامش است.

عمده رستوران هایی که سبک معماری مدیترانه ایی را بعنوان طراحی داخلی استافده میکندد غذاهای دریایی و مدیترانه ایی برای مشتریان خود سرو میکنند. توجه داشته باشید که این سبک از معماری و دیزاین داخلی رستوران یکی از پر طرفدار ترین سبک ها در بین فود بلاگر ها و همچنین مردم بوده است.

طراحی داخلی کافه به سبک مدرن و مدیترانه ایی

همانطور که مشاهده میکنید در این سبک طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ، چوب متریال شاخص آن است و بیشتران میزان استفاده را در این طراحی دارد. همانطور که میدانید استفاده از چوب محدودیت های خاص خود را دارد و یکی از متریال های گران قیمت و نیازمند مراقبت بالا است.

بهترین و بصرفه ترین متريالی که فروشگاه کاشی و سرامیک مرداس به شما پیشنهاد میکند، استفاده از سرامیک طرح چوب است. این سرامیک ها در مقابل چوب از مقاومت بالایی نسبت به انواع پاک کننده ها و ضربه و اسطکاک دارند.

طراحی رستوران به سبک رومی و کلاسیک

اگر در منو غذایی رستوران شما شیشلیک، چلو گردن و در کل غذاهای ایرانی گران قیمت وجود دارد، بهتر است از طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ به سبک رومی و کلاسیک بهره ببرید. در این سبک معماری داخلی همه چیز باید دارای زرق و برق باشد از سرامیک کف رستوران تا کارد و چنگال سر میز سرو مشتریان.

در این سبک معماری و طراحی داخلی رستوران شما از چند طیف رنگی مثل، کرمی، سفید، طلایی، زرشکی و حتی زیتونی استفاده کنید. پیشنهاد مرداس بعنوان تامین کننده سرامیک کف، استفاده از سرامیک 100*100 و حتی سرامیک کف120*120 است.

بهترین لعاب سرامیک کف برای طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ به سبک رومی و کلاسیک، لعاب های پولیشی و کریستال پولیشی است.

اهمیت معماری رستوران و طراحی داخلی کافی شاپ

به گفته مجله گرافر : دکور مناسب می تواند احساسات را برانگیزد، فضایی به یاد ماندنی ایجاد کند و حتی بر کیفیت درک شده غذای شما تأثیر بگذارد. برای رسیدن به این هدف، ضروری است عناصر مختلفی را در نظر بگیرید که برای تشکیل یک فضای غذاخوری ایده آل هماهنگ هستند.

The right decor can evoke emotions, create a memorable atmosphere, and even influence the perceived quality of your food. To achieve this, it’s essential to consider various elements that harmonize to form the ideal dining setting

The art of restaurant decor

چند نکته کلیدی برای طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ

طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ صرفا انتخاب کاشی و سرامیک، سنگ دکوراتیو، شیرآلات و آجرنما آن نسیت. بلکه طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ یک سری نکاتی کلیدی دیگری دارد که بد نیست به آن آگاه باشید.

روشنایی در طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ


نوری را انتخاب کنید که مکمل حالتی باشد که می خواهید تنظیم کنید. نورهای ملایم و گرم برای محیطی دنج یا نورهای روشن و پر جنب و جوش برای فضایی سرزنده.

تم ثابت در معماری داخلی رستوران

اطمینان حاصل کنید که دکوراسیون شما با تم رستوران شما مطابقت دارد. چه مدرن باشد، چه روستایی یا کلاسیک، سازگاری بسیار مهم است.

صندلی راحت فروش شما را چند برابر میکند

روی صندلی های راحت و شیک سرمایه گذاری کنید. صندلی‌ها و غرفه‌های راحت می‌توانند مشتریان را به ماندن طولانی‌تر و بازگشت تشویق کنند.

روانشناسی رنگ مهم ترین نکته در طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ است

از رنگ ها به طور موثر استفاده کنید. رنگ های مختلف می توانند احساسات مختلفی را برانگیزند، بنابراین پالتی را انتخاب کنید که حال و هوای رستوران شما را منعکس کند.

اثر مجسمه و تابلو های نقاشی در طراحی داخلی کافه و رستوران

هنر و لوازم جانبی مثل تابلو های نقاشی، مجسمه و حتی دست نوشته های قدیمی را انتخاب کنید که شخصیت می‌افزاید. اینها می توانند شروع کننده مکالمه باشند و فضای شما را جذاب تر کنند.

ظروف با کیفیت:
ظروف با کیفیت بالا به تجربه کلی غذاخوری می افزاید. باید مکمل دکوراسیون و تم شما باشد.

موسیقی و آکوستیک:

آکوستیک و موسیقی پس زمینه را در نظر بگیرید. اینها باید دکوراسیون شما را تکمیل کنند و مکالمات را تحت تأثیر قرار ندهند.

نقش گیاهان در معماری و طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ

گیاهان می توانند به فضای شما زندگی ببخشند و اثری آرام بخش داشته باشند.

چیدمان کاربردی در طراحی داخلی و معماری رستوران و کافه رعایت کنید.

چیدمانی را اولویت بندی کنید که هم زیبایی شناختی و هم کاربردی باشد. حرکت و تردد آسان را هم برای کارکنان و هم برای مشتریان تضمین کنید. تا مشتریان هنگام سرو خوراکی و نوشیدنی خود مزاحمتی دریافت نکنند.

چکیده :

همه ما میدانیم که دکوراسیون یکی از پارمتر هایی است که هر کسب و کاری که به آن توجه نکند سبب شکست خوردن آن میشود. این پارمتر زمانی اهمیت پیدا میکند که شما قرار است بهترین مشتریان را جذب کنید. طراحی داخلی رستوران و کافی شاپ شما بر اساس مشتریانی که دارید باید انتخاب شود. مرداس بعنوان فروشگاه کاشی و سرامیک همیشه سعی در آگاهی مشتریان خود داشته است.

محمد عرفان شیخان وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

preloader