هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تاثیر نرخ دلار و ارز بر روی ساختمان در انتهای 1401

امروز دلار از مرز 50000 تومان گذشت و روند افزایشی قیمت ها بر در تمامی مقاطع فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، قوطی پروفیل مشاهده شد. بطوری که قیمت میلگرد 12 ذوب آهن اصفهان به قیمت 29600 تومان رسید. این تورم میتواند ناشی از کسری بودجه دولت و تحریم ها و فشار حداکثری دولت های غربی بر ایران باشد. اما سئوال اصلی اینجاست که تاثیر نرخ دلار و ارز در ساختمان به چه صورت خواهد بود؟

در شهر اصفهان همواره قیمت آپارتمان های صفر در حال افزایش است و حتی آگهی دهنده های شخصی و مشاورین املاک در سایت دیوار قیمت اعلامی امروزشان با دیروز تفاوت دارد. در کنار افزایش نرخ مقاطع فولادی قیمت کاشی و سرامیک روند افزایشی بخود گرفته است.

قیمت مقاطع فولادی با دلار 50000 تومانی افزایشی است

به گفته آهن ملل قیمت قوطی آهنی سیاه امروز در بازار به با افزایش 827 تومانی به قیمت 36240 تومان رسیده است.

قیمت جدید کاشی و سرامیک با دلار 50000 تومانی چه خواهد شد؟

طبیعی است که صنعت کاشی و سرامیک بطور 100% بومی نیست و قیمت مواد اولیه لعاب و چاپ کاشی سرامیک با نرخ دلار هماهنگ است. در کنار مواد اولیه لعاب تجهیزات و ماشین آلات تولید کاشی و سرامیک وارداتی است و روند افزایش نرخ دلار هزینه تعمییرات و نگهداری این مشاین آلات را با افزایش رو به رو کرده است.

قیمت کاشی و سرامیک در حال حاضر با دلار 42000 تومانی در حال ارائه به مشتریان است. اما به زودی شاهد افزایش قیمت کاشی و سرامیک در نیمه ابتدای فرودین 1402 خواهیم بود.

قیمت دلار و قیمت آپارتمان در ابتدای سال 1402

مرداس بعنوان درگاه خرید اینترنتی کاشی و سرامیک با ارتباطی که با سازندگان و انبوه سازانی که دارد و طبق پرس و جو با این افراد انتظارات تورمی که این افراد دارند بیش از این اعداد و ارقامی است که در حال حاضر به صمع و نظر متقاضاین خرید آپارتمان میرسد. بر اساس نتیجه گیری هایی که میشود دو فرضیه وجود دارد.

فرضیه اول : آپارتمان نوساز در شهر تهران بعد از اتمام تعطیلات نوروز 1402 و با نزدیک شدن به اردیبهشت ماه به قیمت متری 50 ملیون تومان خواهد رسید. و در شهر اصفهان به متری 35 ملیون تومان.

فرضیه دوم : قیمت ها آنقدر بالا میرود که دیگر توانی برای خرید در مناطق مرکز شهر و بالا شهر نمیماند و مردم به اجبار به مناطق پائین تر کوچ خواهند کرد.

فاجعه ایی بنام فقر با افزایش قیمت دلار

بر هیچ کس پوشیده نیست که روند افزایشی قیمت ها و ثابت ماندن حقوق و دستمزد و ثابت ماندن تعرفه مالیات چه ضربه بزرگی به اقتصاد ایران به ویژه بخش ساختمان و عمرانی کشور وارد خواهد کرد. متاسافنه مسئولین اقتصادی کشور بجای فکر چاره و ارائه راه حل منطقی و مناسب هر روز با وعده ها و اظهار نظر غیر کارشناسی سعی در ایجاد شوک منفی بر روند قیمت دلار و رشد تورم دارند. اما باید این مسئله را در نظر داشت که خان و رئیس اصلی اقتصاد در هر کشوری بازار آزاد است.

محمد عرفان شیخان وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

preloader