هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پیش بینی قیمت مسکن در نیمه دوم 1402

با خبر هایی که هر روز در سراسر خبر گزاری ها در مورد قیمت مسکن در نیمه دوم 1402 به گوش میرسد. خبر خوشی برای خریداران مسکن در راه نخواهد بود. چرا که عملا قیمت مسکن متاثر از قیمت دلار نیست، و باید به نکاتی که قبلا در مقالات گذشته اذعان کردیم توجه داشت. وضعیت بازار های سرمایه ایی مثل خودرو ، بورس، طلا و ارز هر روز دچار کاهش و تنزل قیمت است. در تمامی بازار نسب فروشنده به خریدار درصد بیشتری دارد و مقدار متاقضی مسکن در حال افزایش است. اما پیش بینی قیمت مسکن در نیمه دوم سال 1402 چگونه خواهد بود. به مرداس سرام فروشگاه آنلاین کاشی و سرامیک خوش آمدید

دلایل رشد قیمت مسکن در نیمه دوم 1402

همیشه طبق روال سال های گذشته قیمت مسکن در نیمه دوم سال مشخص میشده است. علت این امر چیزی جز کشف قیمت نهایی مسکن بر اساس دستمزد کارگران و خرید مصالح و تجهیزات ساختمان، نبوده است. در حال حاضر که این نوشته به تحریر می آید، خبر خوبی برای قیمت نهایی مسکن وجود ندارد. چرا که هزینه های دستمزد ساختمانی بشدت افزایش پیدا کرده است، و کارگر ساختمانی روزانه 400 الی 600 هزار تومان برای ساختمان هزینه بر میدارد.

آنچه که مشهود است، بازار جذابی برای پایان سال 1402 در حوزه املاک و مسکن وجود خواهد داشت و به قولی آتش به جان بازار خواهد افتاد. کاتالیزور بازار و افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم 1402، چیزی جز افت قیمت خودرو و طلا و دلار نیست که کوچ سرمایه از این بازار ها به سمت مسکن را در بر خواهد داشت.

نسبت عرضه مسکن به تقاضا کم است.

سازنده های کار کشته ساختمان از فایلنیگ واحد خود سر باز میزنند و الان فروشنده نیستند. و منتظر کشف قیمت مسکن در نیمه دوم سال 1402 در تهران هستند. چرا که الگو رفتاری قیمت مسکن کل کشور متاثر از الگوی رفتاری قیمت مسکن در تهران است.

عملی نشدن وعده یک ملیون مسکن در سال

جناب آقای رئیسی که وعده ساخت یک ملیون مسکن در سال را داده بودند، گویا در اجرای این پروژه ناکام مانده است. بخوبی میدانیم که ساخت یک ملیون مسکن در سال نیازمند بودجه هنگفت 10 همتی است که با توجه به تحریم های کشور های غربی و عدم فروش نفت و ارز آوری ضعیف صنایع ، تدارک این بودجه کار آسانی نیست و نخواهد بود. که این عملی نشدن وعده افزایش قیمت مسکن در نمیه دوم سال 1402 را به همراه خواهد داشت.

کاهش قیمت مسکن یک فرضیه محال است.

روند گذشته مدام در حال تکرار است. اگر فکر میکنید برجام امضا شود قیمت ها به کل کاهش میابد سخت در اشتباهید. در 40 سال گذشته روند اقتصادی حتی با فروش نفت دائما تورمی بوده است. چرا که اقتصاد ایران بطور میانگین با سالی 2% رشد اقتصادی و سالی 25% تورم دست و پنجه نرم کرده است. پس انتظار کاهش قیمت مسکن در نیمه دوم 1402 فرضیه محال است.

بهترین فرصت خرید برای متقاضیان مسکن

اگر چنانچه قصد خرید مسکن را دارید بهتر است، دست از ناز کردن برای فروشنده و سرتق بازی برای خرید بردارید. من محمد عرفان شیخان با ایمان کامل این تقلب را به شما میرسانم، الان بهترین فرصت خرید برای مسکن هست و در آینده نچندان دور باید حسرت قیمت های امروز را بخورید. چرا که قیمت مسکن در نیمه دوم 1402 بسیار با آنچه که امروز میبینید تفاوت دارد.

دوره رکود مسکن در حال اتمام است.

با دریافت گزارش از شهرداری ها در مورد میزان پروانه های صادره برای پروژه های ساختمانی به این نتیجه میرسیم که روند رکودی بازار مسکن در حال اتمام است. و دوران رونق مسکن به زودی آغاز خواهد شد. این دوران طلایی برای مسکن یک فرصت برای تمامی کسب و کار ها است. چرا که با آغار دوران رونق مسکن 400 شغل بصورت مستقیم و 900 شغل به طور غیر مستقیم با مسکن در اتباط است. طبق گزارش خبر آنلاین در مورد چشم انتظاری 1300 شغل برای دروان رونق ساخت ساز به این نتیجه میرسیم که ،این بهترین فرصت برای تمامی مشاغل ها است که بتوانند در این دوران ذخیره و اندوخته مالی داشته باشند. پس روند رشد قیمت مسکن در نیمه سال 1402 را جدی باید گرفت.

محمد عرفان شیخان وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

preloader